11 Kasım 2011 Cuma

Oğlum için yılmayacağım

BirGün’ün haberi: Yusufcan Yıldırım, ODTÜ’de ‘Başkaldırıyoruz’ eylemine katılarak hakkında dava açılan 117 öğrenciden biri. 20 Ocak 2011’de Demetevler parkında gözaltına alınan Yıldırım, TKEP/L, PKK, DHKP/C ve MKP örgütlerine üye olmak iddiasıyla on bir aydır Sincan F Tipi Cezaevi'nde tutuklu. Yıldırım hakkında yasal dergi ve kitaplar delil olarak gösterilirken, anne Melek Yıldırım’da evine yapılan operasyonla 1 Kasım günü gözaltına alındı. Anne Yıldırım’ın evindeki Tolstoy romanlarına kadar el konuldu, çantasından kendinsin bile hiç görmediği CD’ler çıktı. Mücadelesine devam edeceğini ifade eden Anne Yıldırım yaşananları BirGün’e anlattı:

ÇANTAMA CD KOYDULAR
Melek yıldırım polislerin operasyon sırasında ‘ sizin için geldik melek hanım’ diyerek eve girdiklerini ve oğlu gözaltına alındıktan sonra evde yapılan aramalarda alınmayan kitaplara el konulduğunu ifade ediyor. Yıldırım, arama sırasında avukatı dahi arayamamış; ‘gerekirse biz ararız’ denilerek geçiştirilmiş. Çantasına polisler tarafından CD konulduğunu ifade eden melek yıldırım evine yapılan baskını şöyle anlatıyor: “Çantama sıra geldiğinde çantayı açtıklarında ne olduğunu ve kimin olduğunu bilmediğim üç tane CD çıktı. Ben bana ait olamadığını söyledim ancak onlar çanta açılırken kameranın çektiğini belirterek bana ait olduğunu iddia etti. Arama sırasında bütün alanda çantamın kameranın önünde olmadığını belirttim ve bunun tutanağa geçmesini istedim. Bunun tutanağa geçmeyeceğini bu CD’lerin benim çantamdan çıktığını iddia eden polis ‘istersen sen yaz’ dedi. Bütün her şeyi o yazıyorken bana ait olmayan CD’leri ortaya koyarak sana ait değilse sen yaz denildi” dedi.

Çantasına koyulan CD’leri Nasrettin Hoca hikâyesine benzeten Yıldırım “ Küçükken çok çizgi film izledikleri belli, Nasrettin Hoca misali ‘Ya tutarsa’ taktiği uygulandı ancak benim itirazlarım sonucu savcılıkta bir kez olsun bu CD’lerden bahsedilmedi” diye konuştu.

'ŞİMDİ DAHA FAZLA MÜCADELE EDECEĞİM'
Oğlunun gözaltıları Gazetemizden öğrendiğini belirten Anne Yıldırım; oğlu için vereceği mücadelenin artık daha da arttığını şu sözlerle ifade ediyor: “Oğlumu da bu tür haksız ve hukuksuz uygulamalarla tutukladılar diye düşünmüştüm ve artık bunu orada gördüm. Bizleri bu tür tutuklamalarla ve gözaltlılarla asla yıldırayacaklar.”

BABA YILDIRIM: BİZLERİ KORKUTMAYA ÇALIŞIYORLAR
Oğlunun tutuklanmasının ardından ilk defa BirGün'e konuşan baba Cemal Yıldırım ise yaşananların bir psikolojik savaş olduğunu ifade ederek şunları söylüyor: “Oğlum gözaltına alındığında eve arama yapmak için gelen polislere bana ait ve ruhsatlı tüfeği göstererek ‘ bu tüfek bana ait ve ruhsatlıdır’ dedim. Ancak polis oğluma psikolojik baskı uygulamak için sorgu sırasında ‘bu tüfeği hangi eylemde kullandın ve hangi eylem için kullanacaktın’ gibi sorular sordu. Tüfeğin varlığından Yusufcan’ın haberi bile yoktu. Eşimin gözaltına alınmasının sebebi ise sadece oğluna sahip çıkmaktır. Bizlere de artık bir nevi oğlunuzun peşini bırakmazsanız sizleri de tutuklarız mı deniliyor? Bizler asla yılmadan oğlumuzun ve onun gibi haksızlıkla tutuklanan insanlar için artık daha da sıkı sarılacağız mücadelemize ve bu tür hukuksuzluklarla bizlere büyüklüğünü göstermeye çalışan devlete asla boyun eğmeyeceğiz” diye konuştu.

TOLSTOY ÖRGÜT DÖKUMANI OLDU
Melek Yıldırım’ın evinde bulunan Tolstoy’un ünlü eseri Savaş ve Barış kitabı da ‘terör örgütü dokümanı’ olarak savcıya sunulan deliller arasında. Anne yıldırım, “Gerçekten bunu duyduktan sonra çok güldüm, demek ki Yusufcan’ı da bu tür delillerle elinde tutan devlet Tolstoy’un Savaş ve Barış kitabı ile beni de tutuklatmayı kafaya koymuş diye düşündüm” diyor.

Yandaş medyaya da sert tepki gösteren anne Melek Yıldırım “ Yusufcan gözaltına alındıktan sonra ‘Ankara’da kaos timi’ ve ‘Ankara’yı kana bulayacaklardı’ adı altında birçok yalan haber yapıldı. Sadece haber yapmak için bunları yazan gazeteler ve son dakika olarak geçen haber bültenlerine de kendilerini gazeteciliğin ve haberciliğin ilkeleri yönünde geliştirmelerini ve tarafsız basın olmalarını temenni ediyoruz” dedi.

KİM NE DEDİ?
Yusufcan Yıldırım’ın avukatı Sevinç Sarıkaya: Müvekkilimin ailesine psikolojik baskı uygulamak için Melek Yıldırım gözaltına alındı. Ellerinde hiçbir delil yok. Her zamanki gibi yine önümüze çıkan deliller arasında yasal dergiler ve kitaplar vardı.
Eniz Kurt / BirGün

Hiç yorum yok: